Corporate Story | Randstad

Randstad Holding NV is wereldwijd actief met uitzendwerk en HR-diensten. Randstad telt bijna 30.000 medewerkers en heeft vestigingen in circa 40 landen. De onderneming is de op één na grootste HR-dienstverlener ter wereld.

Shaping the world of work

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat al sinds jaren hoog in het vaandel van Randstad. Het is verbonden met haar kernfilosofie van simultane belangenbehartiging. Werk is een verbindende kracht in de wereld van mensen. Met haar missie Shaping the world of work staat Randstad in het hart van die wereld. De missie motiveert medewerkers en roept een gevoel van gemeenschappelijke lotsbestemming op. Die van; we gaan iets doen wat binnen de uitzendbranche nog nooit is gedaan – we spelen de hoofdrol bij het vormgeven van de wereldwijde arbeidsmarkt van morgen.

De droom van Randstad begint

Het is 1960. De wereld van Randstad omvat niet meer dan een oude fiets, twee studentenkamers en vijfhonderd gulden. Haar schepper, Frits Goldschmeding, heeft echter grootse plannen. Flexibel werk bestaat dan nog nauwelijks. De entrepreneur heeft de visie dat flexibiliteit een veel grotere rol in de arbeidsmarkt kan spelen. Iedereen wordt daar beter van. Werkgevers kunnen door flexibele arbeidsverbanden snel en eenvoudig meebewegen met de economie. Werknemers kunnen snel van baan wisselen, daardoor expertise opbouwen en per saldo groeien als persoon. Flexibiliteit voor de arbeidsmarkt wordt de inspiratie voor de onderneming. In zestig jaar verwezenlijken de duizenden entrepreneurs van Randstad, de intercedenten, samen met alle collega’s hun gezamenlijke droom. Voor henzelf, klanten, kandidaten en de samenleving. Dit is een verhaal over ondernemerschap, toewijding en werkplezier. Dit verhaal verbindt de eerste perfecte match in 1960 met de missie Shaping the world of work.

De droom van de randstad gaat verder

Ondernemingen worden groot door hun droom te volgen. Randstad gelooft in haar waarden: kennen, dienen en vertrouwen, simultane belangenbehartiging en streven naar perfectie. Deze zijn het fundament onder de onderneming. Randstad speelt een belangrijke maatschappelijke rol. De onderneming biedt medewerkers en kandidaten met verschillende achtergronden werk dat het beste bij hen past. Randstad geeft hun groei de ruimte met een goede balans tussen werk en privé. Voor klanten vindt ze de beste kandidaten.

De missie Shaping the world of work is het baken aan de horizon waar de organisatie naar toe wil. De onderneming wil de beste en meest gewaardeerde HR-dienstverlener zijn. Ze zal dan uitgroeien tot de wereldwijde autoriteit op de arbeidsmarkt. Shaping the world of work leidt tot echte waarde voor mensen en de samenleving. Randstad is een verhaal over mensen en hun toekomst. Dat verhaal begint nu.

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E [email protected]

Onze klanten

Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
PostNL
Randstad: shaping work
ABN Amro
Nationale Nederlanden
Friesland Campina

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.