Doel corporate story

Storytelling People enthousiasmeert organisaties met het vastleggen, vertellen en delen van hun corporate story

Corporate story implementeren

De corporate story is een instrument dat u helpt koers te bepalen en het identiteitsproces aan te jagen binnen uw gehele organisatie. Een goede corporate story dient als blauwdruk voor alle communicatie. De corporate story biedt medewerkers een inspirerend kader dat hun werk zinvol maakt. Het ‘wij’-verhaal creëert tevens een sterkere verbinding onderling én met het bedrijf.

Wanneer?

  1. U heeft een ingrijpende organisatieverandering achter de rug. Een corporate story geeft betekenis en is een kompas voor de toekomst;
  2. U ziet een verschil tussen uw identiteit en imago. Een corporate story geeft richting aan alle interne en externe communicatie;
  3. U hebt een krachtige visie op de toekomst. Een corporate story verbindt visie met de dagelijkse praktijk en versterkt het ‘wij-gevoel’;
  4. U hebt een onderneming met een verhaal en bent daar trots op. Een corporate story is authentiek, onderscheidend en geeft herkenning, gevoel en beleving.

Voor wie?

De corporate story is bedoeld voor iedereen die bij kan dragen aan het succes van uw organisatie of merk. Management en medewerkers, klanten en relaties, stakeholders en influentials, noemt u maar op. Medewerkers bijvoorbeeld willen werken voor een organisatie die ertoe doet. Ze willen deel uitmaken van dat verhaal. In het werk zoeken ze verbinding met de eigen dromen en ambities, maar ook met elkaar. De corporate story versterkt dan de binding en betrokkenheid met uw organisatie. Er ontstaat een hechte cultuur op basis van een gedeeld verhaal.

Klanten kopen geen product, maar een verhaal. Door uw corporate story te vertalen naar uw externe communicatie, komt uw verhaal ook buiten de organisatie tot leven. ‘It takes a thousand voices to tell a single story.’ De corporate story mondt uit in een strategisch communicatieplan. Het verhaal hoort verankerd te worden in uw interne en externe communicatie, zodat het consistent en consequent wordt uitgedragen. Medewerkers worden ambassadeurs, klanten de beste referenties. Zo wordt uw verhaal breed gedragen en steeds breder uitgedragen.

Corporate story betekenis

Corporate story betekenis

  1. Een corporate story brengt eenheid
    Wilt u eenheid binnen uw organisatie? Een corporate story vastleggen vergroot intern de betrokkenheid van medewerkers. Maar nog belangrijker, het zorgt voor het uitdragen van de kernwaarden naar de buitenwereld.
  2. Een corporate story verbindt
    Uw identiteit, missie, visie, strategie en waarden krijgen dankzij een corporate story en storytelling betekenis in de hoofden en harten van mensen.
  3. Een corporate story inspireert
    Een corporate story zorgt voor een verhaal dat de vonk laat overslaan tussen uw management en uw medewerkers en tussen uw organisatie en uw klanten.
  4. Een corporate story legt de essentie vast
    Een corporate story schrijven is uw kernverhaal vastleggen. Hoe korter, hoe beter. Het gaat om de essentie. Het kernverhaal wordt met een strategisch storytellingplan vertaald naar alle communicatiemiddelen.
  5. Een corporate story is een blauwdruk voor de toekomst
    Het doel van een corporate story is de koers van uw bedrijf te bepalen. Het is een strategisch kompas voor de toekomst en het vertrekpunt voor alle communicatie.
  6. Een corporate story koppelt verhalen
    Een corporate story communiceert de identiteit van uw merk of organisatie. Storytelling zorgt voor verhalen die mensen verbinden en meenemen naar de toekomst.
  7. Een corporate story biedt leiderschap
    Een corporate story biedt een concreet kader voor uw leidinggevenden om mensen te informeren, inspireren en motiveren.
  8. Een corporate story brengt kernwaarden tot leven
    Een corporate story vertelt de kernwaarden van uw organisatie van binnenuit. Het organisatieverhaal verlevendigt uw verleden, corporate dna en kernwaarden. Het versterkt het vertrouwen van medewerkers en klanten.
  9. Een corporate story is duurzaam
    Bedrijven zullen steeds meer worden beoordeeld op wat ze bijdragen aan de samenleving en de levens van mensen. MVO is iets waarvan de medewerkers en klanten doordrongen moeten zijn en dat kan alleen met een sterke en hechte bedrijfscultuur. MVO kan alleen effectief zijn wanneer het op de juiste gecommuniceerd wordt. Storytelling en de corporate story zijn zeer effectief om kernaspecten van de bedrijfscultuur, zoals maatschappelijk verantwoord ondernemen, persoonlijk en collectief relevant te maken.
  10. Een corporate story creëert verhaal ambassadeurs
    Goed management verbindt de organisatie richting een hoger doel. Het verankeren van een corporate story is daarbij cruciaal. Leeft het verhaal krachtig binnen, dan gaat het ook krachtig naar buiten. De eerste stap is het creëren van ambassadeurs binnen het management. Stap twee wordt nu de verbinding die de manager legt met zijn medewerkers om het verghaal verdere te vertellen… Wat is er nodig om een verhaalambassadeur te creëren?
    De ambassadeur beschikt over een verhaalkader. Hij of zij moet het kernverhaal van de organisatie beleven. De ambassadeur beschikt over een aantal sprekende persoonlijke verhalen en organisatieverhalen. De verhaalambassadeur weet hoe hij verhalen bij anderen losmaakt. Door anderen te stimuleren ook hun verhaal te vertellen, geeft hij het ‘ambassadeurschap’ door.

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E[email protected]
Iwww.storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
PostNL
Randstad: shaping work
ABN Amro
Nationale Nederlanden
Friesland Campina

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.