Corporate story bedrijfsleven

Bedrijfsleven, verenigingen en organisaties

Bedrijfsleven | Storytelling People enthousiasmeert organisaties met het vastleggen, vertellen en delen van hun corporate story

Storytelling People begeeft zich op het snijvlak van corporate communicatie, reputatiemanagement en leiderschap. We scherpen missies en visies aan, we diepen corporate stories op, we implementeren storytelling en we helpen leiders leider zijn. Daarmee ontsteken we ook het vuur in uw organisatie.

Waarom een corporate story?

Hoe kan het dat voor gemiddeld 40% van de managers, 60% van het middenkader en maar liefst 90% van de medewerkers missies en visies een ver-van-hun-bed-show zijn? Wellicht hebben die alarmerende cijfers te maken met het feit dat missies en visies helaas niet altijd even spannend en uitdagend zijn. Of nog erger, dat ze onbegrepen worden. Het grote gevaar is dat zulke weinigzeggende visies en missies zich vroeg of laat tegen de organisatie gaan keren. Medewerkers, maar ook klanten, zoeken dan vanzelf hun heil ergens anders, waar ze wél geïnspireerd worden. Waar ze wél voor een gezamenlijke uitdaging staan.

We leven, werken en consumeren in een tijd waarin onderscheidend vermogen alleen maar belangrijker wordt. Waarin authenticiteit letterlijk waardevoller wordt. En een tijd waarin empathie en sympathie steeds meer worden gewaardeerd. Dat dwingt organisaties steeds meer en beter na te denken over hun ‘roots’. Of in de woorden van Simon Sinek; over hun Why-vraag; wie zijn we, waar staan we voor, wat willen we zijn voor wie, waar willen we naartoe? In een missie en visie hoort de Why-vraag van een organisaties beantwoord te worden. Daarin moeten de ziel en zaligheid van de onderneming zijn verwoord. Die moeten houvast bieden, die moeten richting wijzen.

Employee engagement teamwork

Maar is dat het dan? Goed nadenken over een eerlijke en onderscheidende missie en visie is in ieder geval een goede start. Maar gelukkig groeit bij steeds meer organisaties het besef dat alleen het hebben van een missie en een visie onvoldoende is om medewerkers en klanten te binden en te boeien. Een krachtig en authentiek organisatieverhaal, een corporate story, heeft dat vermogen wél. Zeker als die extra lading en betekenis krijgt met storytelling. Want waar een corporate story over de kernwaarden en overtuigingen van bedrijven, verenigingen en organisaties verhaalt, zorgt corporate storytelling voor de bindende, ordende en inspirerende effecten ervan.

Ondernemingen met een verhaal zijn succesvoller

Wie zijn we, waar staan we voor, wat willen we zijn voor wie, waar willen we naartoe? Elke organisatie die zichzelf niet de tijd gunt om deze vragen te stellen en te beantwoorden, doet zichzelf te kort. Steeds meer mensen verlangen integriteit en oprechtheid van organisaties. Als er iets van belang is in deze tijd, dan is het wel eenheid van identiteit en ambitie. Niet alleen alle neuzen dezelfde kant op, maar ook de bereidheid die kant werkelijk op te gaan. Bedrijven die hun eigen verhaal kennen en dit levend houden, zijn succesvoller. De beste corporate story is het verhaal dat mensen, ook online, willen delen.

Onze klanten

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E info@storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
PostNL
Randstad: shaping work
ABN Amro
Nationale Nederlanden
Friesland Campina

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.