Een bezoek aan een Hanos groothandel is een oefening in uiterste zelfbeheersing voor wie graag een hapje eet en een glaasje drinkt. Dat Hanos niet bedoeld is voor de consument maar voor de horeca-ondernemer is een te verwaarlozen detail. Hanos gebruikt als centrale slogan: Er gaat een wereld voor je open. Dat is met recht en reden een goede weergave van de inhoud, van de What (producten) zowel als de How (kennis, inspiratie, activiteiten). Het gekke is echter dat deze regel de bezoeker van de website niet direct uitbundig begroet, maar in zekere zin wat achteraf opduikt. Dat zal vast geen opzet zijn, tegelijkertijd voel je wel dat Hanos er iets mee aanraakt dat een prominenter plaats in het Hanos verhaal zou verdienen.
Hier vinden we veel kleine en langere filmpjes die de wereld van Hanos weergeven waar het gaat om producten, recepten, inspiratie, ideeën en ook kwaliteit. Weliswaar allemaal los van elkaar, maar er wordt hier in ieder geval invulling gegeven aan de gedachte dat er een wereld voor je open gaat. Ook komt hier meer de kwaliteit naar voren die je zou verwachten na het bekijken en lezen van de Hanos website. Het beeld dat de films geven is dat van een bedrijf dat z’n best doet om mensen te laten zien wat er mogelijk is met topproducten en dat werkt inspirerend en draagt ook meer autoriteit uit. In die zin zijn de films het verlengstuk van datgene waar de Hanos website voor een groot gedeelte mee gevuld is, te weten veel kennisoverdracht, veel recepten en veel over smaak en ontdekken. Daar komt de kracht van het Hanos-verhaal het best naar voren, hier wordt de gedachte over de wereld die zich voor je opent aardig tot leven gebracht.
Twitter, Facebook, Instagram, ook op social media is de wereld die zich opent geen dragende regel in het profiel. Het down-to-earth karakter blijft ook hier de basis van de communicatie, die overigens wel weer onderhoudend is en laat zien dat Hanos hier wel actief mee bezig is. Met name op Twitter laat Hanos zien hoe breed en kwalitatief de dienstverlening is, er wordt veel aandacht gegeven aan zaken die klanten en volgers zouden kunnen inspireren, zoals evenementen, presentaties en acties. Er komt invulling van de wereld-gedachte tot uitdrukking, maar het wordt nog nergens aan elkaar geknoopt. Het helpt als een centraal thema als ‘de wereld voor u open’ tijdens een bepaalde periode of voor een bepaald project alle social media met elkaar verbindt. Daarmee zou meer synergie ontstaan en zou er meer aandacht en website-traffic en zelfs locatiebezoek gegenereerd kunnen worden.
Wilt u nu gelijk aan de slag met corporate storytelling? U kunt beginnen met eens een kijkje te nemen op onze websites storytellingpeople.nl, corporatestory.nl en voor employee engagement zie storytellingpeople.com. Of kiest u er liever voor meteen de diepte in te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Alles weten over corporate story en corporate storytelling? Download de Storytelling People App in de App Store of bij Google Play.
Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.
Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E info@storytellingpeople.nl
Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.